Open/Close Menu
Academia de Inglés Cambridge y Trinity en San Fernando
Aprende Inglés en San Fernando
Centro Preparador de Exámenes Oficiales de Inglés de A2, B1, B2, y C1.
CAMBRIDGE ENGLISH: PET, FIRST, ADVANCED Y PROFICIENCY
TRINITY COLLEGE LONDON: GESE, ISE
Homologados por el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguaslogo_mcerl

 

essay 1Hello Everybody:

Como ya vimos en la primera parte referente a la parte obligatoria de writing de First, un buen essay es bastante fácil de conseguir: Por ello, seguimos trabajando para dejaros más consejos con los que seguir mejorándolo.


En primer lugar, os dejamos cual sería una estructura ideal para un essay en el que tenemos que expresar nuestras opiniones sobre un tema.

PARAGRAPH 1·         Introduce the topic and give your opinion. Say whether you agree or disagree with the statement.
PARAGRAPH 2·         Give a reason to support your opinion.
PARAGRAPH 3·         Give a second reason to support your opinion.
PARAGRAPH 4·         Summarize your ideas and repeat your opinion using different words.

En segundo lugar, tener claro qué cosas debemos hacer a la hora de escribirlo y cuáles no están tan bien consideradas.

BASIC DOS IN WRITING AN OPINION ESSAY
Introduce each paragraph with a topic sentence, outlining the main ideas.
Do not write about advantages or disadvantages or points for or against.
Write in formal style.
BASIC DON’TS IN WRITING AN OPINION ESSAY
Don’t use colloquial expressions.
Don’t use short forms.
Don’t use emotive vocabulary.
Don’t give personal examples.

Para continuar, una buena lista de conectores y expresiones que nos pueden ser de muchísima utilidad a la hora de que nuestro essay no parezca algo mecánico o escrito sin ningún sentido.

EXPRESSING OPINIONS
In my opinion, …. En mi opinión…
Personally, I think/ I believe (that)… Personalmente, creo que…
I strongly believe that…. Creo firmemente que…
It is clear (to me) that… Me parece evidente que…
I feel very strongly that… Siento firmemente que…
I (completely) agree/disagree with … Estoy (totalmente) de acuerdo/ en desacuerdo con….
It seems to me that… Me parece que..
As I see it, … Como yo lo veo…
To my mind…. En mi opinión,…
In my view,… Desde mi punto de vista,…
From my point of view, …. Desde mi punto de vista,…
As far I am concerned, … En cuanto a lo que a mí respecta,…
I am sure/ convinced that … Estoy seguro / convencido de que…
I (dis)agree with the statement, because … Estoy de acuerdo/ en desacuerdo con la afirmación porque…
GIVING REASONS
My main reason is…. Mi razón principal es..
Another reason is… Otra razón es…
One reason for… is …. Una razón para…. es….
Many people say/ believe that… Mucha gente dice/ piensa que..
Because… Porque…
Since… Puesto que/ ya que…
Because of/ due to… Debido a…
EXPRESSING FACTS
It is widely known that… Es ampliamente conocido que..
It is a well-known fact that … Es un hecho bien conocido que…
Research has shown that… La investigación ha demostrado que…
There are definitely… Definitivamente hay…
It is a fact that… Es un hecho que…
It is clear/ true that… Está claro que/ es verdad que…
For example/ for instance,… Por ejemplo,…
 
ADDING IDEAS
What is more,… Y lo que es más,..
Moreover/ furthermore/ in addition (to) Además,…
Apart from (that)… Aparte de…
Firstly,… En primer lugar,…
First of all,… En primer lugar,…
Secondly,.. En segundo lugar,..
Thirdly,… En tercer lugar,..
Lastly,… Por último,..
Finally,… Finalmente,…
EXPRESSING CONTRAST (LINKERS OF CONTRAST)
ALTHOUGH (aunque) Although I was feeling depressed, I went to the party.
DESPITE (a pesar de) Despite the rain, I went to the party.Despite feeling depressed, I went to the party.
IN SPITE OF ( a pesar de) In spite of the rain, I went to the party.In spite of feeling depressed, I went to the party.
EVEN IF (incluso si) I will go to the party, even if I feel depressed.
WHEREAS (mientras que) Adults can make their own decisions, whereas teenagers have to do what other people tell them.
HOWEVER (sin embargo) Mike is a very good singer. However, he can’t play any instruments.
IN CONTRAST
BUT (pero) Their music is very good. But, their lyrics are not very interesting.
ON THE ONE HAND….. ON THE OTHER HAND (por una parte…. por la otra) On the one hand, they are extremely rich. But on the other hand, they have lots of debts.
EXPRESSING PURPOSE (LINKERS OF PURPOSE)
We use linkers of purpose to introduce reasons:
SO (THAT) (para) I have brought a microphone so that the audience will be able to hear us.
IN ORDER TO ( para) We need to register with the council in order to vote.
TO (para) I am phoning to ask information about the event.
SO AS TO(para) We all need to vote so as to express our opinions.
CONCLUDING THE ESSAY
TO SUM UP,… Para resumir…
TO CONCLUDE,… Para concluir…
IN CONCLUSION,… En conclusion…
IT IS CLEAR THAT… Está claro que
IN SHORT En resumen…
ON THE WHOLE En general…
ALL IN ALL,… En conjunto, en términos generales,…

Para terminar, os dejamos un buen ejemplo de un essay muy adecuado al nivel requerido para el examen de B2 para nuestros alumnos.

  • “The teenage years are the best years of your life”. Do you agree?

People often say that the teenage years are the best years of your life. However, I do not agree with the statement.

Firstly, most teenagers have little independence. They have to do what they are told by their parents and teachers. In addition, they usually do not have much money.

Secondly, teenagers may not have the responsibilities adults have, but they have other worries. Teenagers have a lot of pressure from exams, which can determine the rest of their life.

All in all, teenagers have a lot of fun, but I believe that the best years of your life come when you are a bit older, with a job, money and the freedom to do what you like.


Esperemos que esta continuación de consejos para superar esta parte del examen os sirva para superar vuestros objetivos. Además, os dejamos un enlace al final del post, para que podáis seguir practicando y mejorando vuestro estilo de escritura.

Desde Eurocollege San Fernando os animamos a que hagáis vuestros essays y nos los mandéis si realmente queréis mejorar en vuestro writing o bien que os paséis por la academia y así os podremos sugerir como mejorarlo.

Enlace: Writing Prompts

Solicita información
  • Nombre*
  • Teléfono*
  • Email*
  • Quiero información sobre el curso*:
  • Comentario
  • Acepto las políticas de privacidad
© Eurocollege Oxford English - TODOS LOS DERECHOS RESERVADOS - AVISO LEGAL